07 augusti 2010

Läs nu!




"Suzanne Collins's THE HUNGER GAMES is a brilliantly imagined dystopian novel about the ultimate television reality game for teens…" /Daily Telegraph

"As close to a perfect adventure novel as I've ever read" /Rick Riordan, author of The Percy Jackson series and The 39 Clues: The Maze of Bones

"Collins's characters are completely realistic and sympathetic as they form alliances and friendships in the face of overwhelming odds; the plot is tense, dramatic, and engrossing. This book will definitely resonate with the generation raised on reality shows like "Survivor" and "Gladiator." /School Library Journal, STARRED REVIEW

(källa: http://www.thehungergames.co.uk/press_and_reviews)

Det går inte att sluta läsa den och jag är så glad för att jag bara behöver vänta 16 dagar till den tredje och avslutande boken...

8 kommentarer:

  1. Då vill jag passa på att rekommendera Halva liv av Mats Strandberg. En otroligt bra bok.

    SvaraRadera
  2. Den ska jag försöka kolla upp.

    SvaraRadera
  3. Tufft, kan du inte berätta lite vad den handlar om?:) Kram!

    SvaraRadera
  4. Vill du veta själva storyn eller vad den egentligen handlar om? För den speglar vårt samhälle ganska mycket även om historien befinner sig i vår framtid. Den är sannerligen både spännande och ganska skrämmande. Att läsa den på en gång är mitt tips.

    SvaraRadera
  5. Då ska jag gå till närmaste bokaffär å kolla:) Tack så mycket för din utmärkt blogg, Karin! Kram, Emma

    SvaraRadera
  6. Då hoppas jag att du inte blir besviken. Om du tycker ettan är lite seg, så drar den igång mycket mer i tvåan. Det var då jag blev fast. Blir så glad för dina fina ord om min blogg :).

    SvaraRadera